center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Internetező nők
Akiktől a jövőben félni kell. Géber Tibor, www.prherald.hu, 2007. november. 28.

Az internetező nők között kétszer annyi a vállalkozó, vezető, vagy diplomás szellemi foglalkozású, mint a nők között általában. Többek között ezt is megtudhatjuk a nemrég indult internetezőnők.hu portálról, mely folyamatosan frissülő hazai és külföldi statisztikák alapján kíván átfogó képet adni az internetező nőkről. Mi jelmezi őket, mi érdekli őket, mikor interneteznek, hol használják, kik is ők valójában? Ezekre a kérdésekre próbál választ adni a Sanoma Budapest Újmédia-divíziója által létrehozott információs oldal. A Sanoma a nyomtatott és az elektronikus sajtótermékek palettáján is a legszínesebb kínálatot nyújtja a nőknek, ezzel vezető szerephez jutva a nőknek szánt és a nők által preferált médiatermékek körében. A nők egyre nagyobb százalékban használják az internetet, a kezdeti szakadék a nemek közt eltűnni látszik, és a külföldi trendek alapján történő becslések szerint a nők száma hamarosan meghaladja a férfiakét az internetezés terén is.

A nők ma már az interneten is egyre inkább elérhetőek, ezért üzleti és hirdetői szempontból is fontos, hogy tudjuk, milyenek is az internetező nők. A Sanoma nem csak olvasóinak és felhasználóinak, hanem hirdetőinek is megfelelő partnere szeretne lenni, hiszen a egyik legnagyobb portfolióval bírnak a női-médiatermékek terén (Cosmopolitan.hu, startlap.hu, Nők Lapja, NőkLapja Café, Wellness, Story, Story Online). Ennek tükrében indították el B2B portáljukat, hogy betekintést nyújtsanak az érdeklődőknek és a szakmabelieknek az internetező nők világába, és átfogó információval lássa el a kommunikációjukkal a nőket megcélzó hirdetőket.

Fordul a kocka
„– A kutatási adatok azt mutatják, hogy a hazai internetezők táborában bár ma még 2-3 százalékkal több a férfi, ám úgy tűnik, hogy a nemek aránya néhány éven belül ki fog egyenlítődni, majd át fog billenni a női többség oldalára.” – mondta el Varga Károly, a Medián Webaudit projektigazgatója. Azt, hogy a nők miért neteznek kevesebbet, néhány racionális okot is tudunk találni. Gyakran a nők a háztartásvezetők, és munka után, a gyerekek és az egyéb teendőik, az un. 2. műszak után már egyszerűen kimerülnek, és nem marad kedvük internetezni a késői órákon. Emellett a nők Tv függése sokkal erősebb, tehát több nő választja a televíziót az internet helyett. Emellett még a technikai akadályok, illetve az a tény is fenn áll, hogy egyszerűen nem férnek hozzá, mert a család többi tagja annyira használja.

A diplomás nők aránya
A Medián WebProfile statisztikai adatai alapján a jelenleg legtöbbet internetező nők 59 százaléka 35 év alatti, valamint az újonnan belépő internetezők között is magasabb a nők aránya. Azok a nők, akik Internetet használnak, egyre rendszeresebben teszik mindezt, és bővül azon nők köre is, akik több időt töltenek a világhálón, és több weboldalt néznek meg, vagyis intenzitásukban a férfiak elé kerülnek. Emellett az otthoni internet hozzáférések száma is terjed, mindebből arra következtethetünk, hogy az internetező nők száma emelkedni fog, míg egyszer csak ők lesznek a többség. Nem csak a női témákban, de az eddig masculin jellegűnek hitt területekre is bemerészkednek, hiszen nem csak a női oldalakat látogatják, de rendszeresen olvasnak híreket, használják a web 2.0-s szolgáltatásokat, nyitottak a technikai újításokra is.

Mindemellett elmondható, hogy a magyar internetező nők technikailag és iskolázottság tekintetében is az átlagnál képzettebbek, középfokúnál magasabb végzettséggel rendelkeznek, szeretik az elit – és nem csak elitista – márkákat, sokat utaznak, és jobban figyelnek az alakjukra, és a BMI testtömeg-indexükre. Érdekli őket a hírvilág és a politika, a naprakész társadalmi információk, a divat, de akár az autós oldalakat is szívesen böngészik. Az pedig tény, hogy a nők sokkal jobbak az írásbeli kifejezésben, ezért sokkal nagyobb arányban használják a webes kapcsolattartó, és üzenetküldő szolgáltatásokat is.

Ilyen és ehhez hasonló információkat szűrhetünk le a napjainkra egyre fontosabbá és jól megcélozhatóvá váló új fogyasztói csoportról az internetezonok.hu portálos, és az ott lévő információk alapján férfitársaim nevében joggal jelenthetem ki: rettegjünk, a nők elfoglalják az internetet!

Géber Tibor

Internetező nők. Akiktől a jövőben félni kell., www.prherald.hu, 2007. november. 28.